کدبازان

توصیه به والدینی که کودک اوتیسم دارند

تصاوير منتخب

توصیه به والدینی که کودک اوتیسم دارند

توصیه به والدین

 

شایان ذکر است برخی از مادران به تصور اینکه حالت های کودک موقتی و زودگذر است, از مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان و کاردرمان خودداری می کنند و ناخود آگاه تمایل ندارند با واقعیت روبرو شوند و مشکل فرزندشان را انکار می کنند. در این راستا نخستین پرسش های والدین درباره علت شناسی و آینده فرزندشان مطرح می شود.
براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده, علت های گوناگونی موجب پیدایش اوتیسم می شود و آنچه که امروز در قلمرو تعلیم و تربیت از اهمیت خاصی برخوردار است, این است که به عنوان پدر و مادر باور کنیم که همه کودکان اوتیسم می توانند و باید از خدمات آموزشی ویژه, آموزش انفرادی, توان بخشی ویژه و سازمان یافته مثل کاردرمانی ذهنی, گفتاردرمانی, آموزش مهارت های برقراری ارتباط (بازی درمانی مخصوص کودکان اوتیسم) بهره مند شوند.
برای درمان و بهبودی کودک اوتیسم والدین باید صبر و تحمل داشته باشند, بهترین درمان برای این کودکان کاردرمانی و در موارد حاد مقدار کمی دارو میباشد که فقط با نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان تجویز میشود.
والدین در نظر داشته باشند که سایر راههای درمانی که با تبلیغات فراوان انجام میشوند فقط هدف سودجویی دارند و از کم صبری بعضی از والدین سواستفاده میشود.
از نظر رشد درمانی و بهبودی, هر کودکی با کودک دیگر تفاوت دارد و مثل هم نیستند به طوریکه ممکن است یک کودک در یک دوره زمانی کوتاهتر علایم بهبودی و رضایت والدین احساس شود, ولی در کودک دیگر این بهبودی ممکن است در مدت زمان طولانی تری ظاهر گردد.
و دراین موارد ثابت شده است خانواده هایی که صبر و تحمل در جلسات داشته و به صورت پراکنده برای کودک جلسه نداشته اند پیشرفت قابل ملاحظه ای در مهارتهای کودک ایجاد شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی